Фізика повітряного змія
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Одним із основних завдань сьогодення є ство¬рення умов для творчого, інтелектуального розвитку дітей, задоволення їхніх потреб у творчій самореалізації та професійному самовизначенні.
Заняття елективного курсу з конструювання та виготовлення повітряних зміїв є одним із ефективних шляхів профорієнтаційної та практичної підготовки учнів. Саме в таких заняттях роблять перші кроки майбутні конструктори авіаційної та космічної техніки, провідні спеціалісти цієї галузі, яка у наш час розвивається швидкими темпами.
Метою програми є формування компетентностей особистості у проце-сі конструювання повітряних зміїв.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
— пізнавальної: ознайомлення з історією розвитку, технологіями конструюван¬ня, практичним застосуванням повітряних зміїв;
— практичної: формування вмінь і навичок виготовлення моделей повітряних зміїв за кресленням;
— творчої: формування технічного мислення, розвиток конструктор¬ських здібностей, навичок виготовлення моделей повітряних зміїв власної конструкції, розвиток умінь самоосвітньої діяльності;
— соціальної: формування стійкого інтересу до технічної творчості, ви-ховання культури праці, розвиток творчої ініціативи, позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості: працелюбства, відповідальності.
Перед початком роботи над моделлю кожен учень має ознайоми¬тися з конструкцією повітряного змія, призначенням вузлів, деталей, аеро-динамічними характеристиками. Усі моделі необхідно виготовляти за ри-сунками, ескізами та кресленнями.
Головне у практичній роботі елективного курсу — проведення льотних випробу¬вань моделей, тренувальних запусків та участі у змаганнях.
Для розвитку творчих здібностей учнів необхідно проводити конкурси та захисти фантастичних проектів, знайомити їх з елементами вирішення конструкторських задач, а також заохочувати до участі у конкурсах і вис¬тавках науково-технічної творчості.
Програма розрахована для учнів 8 класів та передбачає проведення під керівництвом вчителя 11 занять, з яких 5 – теоретичні та 6 – практичні.